poniedziałek, 15 czerwca 2020

8.123 I like that!

UWAGA! Ostatnio dostałam informację, że poczas lekcji On-line jest dużo pisania.
NIE MUSICIE przepisywać wszystkich zadań do zeszytu (chyba, że jest takie polecenie) - po to zamieszczam ćwiczenia  tutaj, żebyście pisali na komputerze (też ćwiczycie przydatną umiejętność) i nie musieli już przepisywać.
Piszemy TEMAT LEKCJI, DATĘ i wszystkie CELE i ewentualnie jak chcecie sobie zanotować jakieś wiadomości o tworzeniu zdań. Ale te wszystkie informacje macie tutaj - róbcie notatki w inny sposób - można robić printscreen i zapisać sobie na komputerze.

Jeszcze jedno - ta lekcja jest bardzo długa. ale zostały nam tylko 2 lekcje do końca roku. Możecie sobie ją podzielić na np.3 części. Wybrałam najważniejsze rzeczy - które uważam za istotne. Tak naprawdę tylko od was zależy, czy to  przeczytacie i zrobicie.


Lesson 8.1,2,3                 June 24th
Subject: I like that!

aim: znam nazwy sportów.
p.109/2 LISTEN and repeat


Match photos with names - dopasuj nazwy do zdjęć.
Jak skończysz kliknij niebieskie kółko i popraw błędy zaznaczone na czerwono.



aim: używam czasowników do/go/play z nazwami sportów.
Gdy chcemy powiedzieć, że uprawiamy jakiś sport używamy różnych czasowników: 
play-grać używamy do sportów, w których używa się piłki.
go - iść używamy ze sportami, których nazwy kończą się na "ing"
do - robić używamy z pozostałymi sportami (bez piłki i bez "ing")

p.109/5 complete, then LISTEN and check - wybierz odpowiedni czasownik, potem posłuchaj i sprawdź, a na końcu kliknij niebieskie kółko i popraw błędy zaznaczone na czerwono.



p.109/6 - tylko dla odważnych - trudne zadanie. Jak chcesz - możesz zignorować i iść dalej.

Uzupełnij zdania nazwą sportu z ramki i czasownikiem go/play/do w odpowiedniej formie (czyli dla 3.os l.po - he/she/it dodajemy końcówkę "s".)


Możesz teraz zrobić zadania w ćwiczeniach do lekcji 8.1 (tyle ile chcesz) i resztę tego posta skończyć później.

OBEJRZYJ Hammy the Hamster.


Aim: pamiętam, że po wyrażeniach love (kochać, uwielbiać), like (lubić), don't like (nie lubić) i hate (nie cierpieć) używamy czasowników z końcówką "ing"

Do wyrażania zainteresowań służą między innymi czasowniki:
love - kochać, uwielbiać
like - lubić
prefer - woleć
don't mind - "nie przeszkadza mi"
hate - nie cierpię

Po tych wyrazach używamy czasownika z końcówką "-ing",

Reguły dodawania końcówki -ing:
1) Po prostu dodajemy końcówkę
read+ing = reading
play+ing = playing

2) Jeżeli czasownik kończy się na "e" to przed dodaniem "ing" wyrzucamy "e", np:
write+ ing = writing
make + ing = making
dance +ing = dancing

3) Jeżeli czasownik kończy się na: spółgłoska - samogłoska - spółgłoska, to podwajamy ostatnią literę, np:
swim+ing = swimming
sit+ing = sitting
run + ing = running

Najtrudniejsze dla ucznia jest odnalezienie ostatniego przypadku (podwojenie spółgłoski).
Można poradzić sobie w ten sposób : zaczynając od ostatniej litery pod spółgłoską rysujemy kreskę, pod samogłoską kropkę. Jeżeli otrzymamy taki wzór : " _ . _ " to znaczy, że mamy podwoić ostatnią literę.

utwórz formę czasownika z końcówką -ing:


p.111/7 Dokończ zdania używając odpowiedniej formy czasowników z ramki:


AIM: Znam zaimki w funkcji dopełnienia.

Czy dopełnienie było na języku polskim? Nie?
A były przypadki? Mianownik, Dopełniacz ... Tak? To dobrze.
Na jakie pytanie odpowiada Dopełniacz? a Biernik?
D:Kogo czego, B: kogo,co? - no właśnie.
I o to chodzi w "funkcji dopełnienia" - kogo czego nie ma, kogo co lubię/widzę.
Ja lubię - ciebie, ją, jego, was ich.
Ty lubisz - mnie, nas.
I to są właśnie zaimki w funkcji dopełnienia. A wyglądają tak: (na pomarańczowo)



W języku angielskim zaimki w funkcji dopełnienia (object pronouns) występują ZAWSZE w dalszej części zadania - po czasowniku. Na początku zdania dajemy zaimki osobowe (w tabelce powyżej napisane czarną czcionką).
Pamiętając o tej informacji wybierz odpowiedni zaimek :
p.111/9

Możesz teraz zrobić zadania w ćwiczeniach do lekcji 8.2 (tyle ile chcesz) i resztę tego posta zrobić później.

Obejrzyj FILM Hammy the Hamster.

Aim: Znam zaimki pytające, tworzę pytania szczegółowe. 




Słówka  pytające służą do tworzenia pytań szczegółowych. Są to pytania, na które nie możemy odpowiedzieć tak/nie, tylko musimy podać konkretną informację.

Zaimki pytające występują ZAWSZE na początku zdania:

Who - kto, kim
np: Who are you?? - Kim jesteś?
Who is your teacher? - Kto jest twoim nauczycielem?

What - co, jaki, jaka , jakie?

What is it - Co to jest?
What is your name? - Jak masz na imię?
What sport do you like? - Jaki sport lubisz?

Where - gdzie, skąd
Where do you live? - Gdzie mieszkasz?
Where are you from? - Skąd jesteś?

When - kiedy
When have we got English? - Kiedy mamy angielski?
When is your birthday? - Kiedy masz urodziny?

Zróć uwagę, że po słówkach pytających zdanie ma szyk (czyli kolejność wyrazów) zdania typu "czy?". Czyli jako pierwsze występuje is/are/have/has/can/do/does - a dopiero potem podmiot (osoba) i reszta zdania. 

 



p.113/4 Match the questions to the answers. (Dopasuj pytania i odpowiedzi.)


p.113/5 Ciekawe, czy dobrze znasz bohaterów naszej książki . Ułóż pytania z rozsypanki i spróbuj znaleźć na nie odpowiedzi w podręczniku - nie zamieszczam ich tutaj - skonsultuj z kolegami i koleżankami!


W ćwiczeniach zrób zadania do lekcji 8.3 (ile dasz radę) I jeszcze na zakończenie quiz:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz