piątek, 6 stycznia 2023

3.6 My berdroom - writing


Opisz swój pokój:
1) Zrób listę przedmiotów w swoim pokoju, napisz gdzie one są. np: (UWAGA! Poniższe teksty stanowią przykład poprawnego rozwiązania i nie można ich przepisywać słowo w słowo! Mam nadzieję, że wasze pokoje wyglądają inaczej, niż mój pokój i macie inne ustawienie mebli, inne kolory itp.)
bed - next to the window
desk - next to the bed
chair - in front of the desk
wardrobe - next to the door
posters - on the wall

2) Napisz zdania, dodaj informacje o wyglądzie przedmiotów.np:
My bed is next to the window.
There are books on my bed and there is a bag under the bed. There aren't any toys.
 There is a big brown desk next to my bed. there is a lamp and a plant on my desk. There are some books, too.
 There is a chair in my room. It's in front of the desk.
 There's a wardrobe next to the door. It's brown and it's very big.

There are posters on the walls. They are cool.

3) Dodaj tytuł na początku i  podsumowanie na końcu.
tytuł: My bedroom.
podsumowanie np: My room is cool!

4)Sprawdź:
-duże litery na początku zdania, dla nazw ludzi, krajów i narodowości oraz w zaimku „ja: - I
-Kropkę, wykrzyknik lub pytajnik na końcu zdania. Przecinek, jeżeli wymieniasz poszczególne meble. UWAGA! Nie dajemy przecinka między przymiotnikami określającymi ten sam rzeczownik!!!
-Apostrofy – jeżeli używasz skrótów np.: There’s.
-Czy twój tekst zawiera tytuł i podsumowanie – opinię.
- Czy zawiera różne przyimki położenia : in, on, under, in front of, behind.
-Czy zawiera różnorodne konstrukcje gramatyczne np.: there’s, there isn’t, it’s, they’re

Pamiętaj!
Tworząc skróty używamy apostrofów:
is not = isn't
are not = aren't
it is = it's
they are = they're
I am = I'm
there is = there's
that is = that's
what is = what's
 
5) Dołącz plan lub zdjecie pokoju (żebym wiedziała, czy poprawnie określasz położenie przedmiotów)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz